Laporan Am Hari Ketiga Kejohanan

Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Johor Bahru kali ke-43 pada hari ketiga terus berlangsung dalam suasana yang jauh berbeza dari hari perasmian serta hari kedua yang dingin tetapi penuh kehangatan. Buletin edisi pagi menyaksikan para atlet lebih bersemangat dengan acara jarak jauh menguasai balapan seawal jam 8.00 pagi lagi.


Acara pertama yang dijalankan adalah larian 3000m L15 akhir. N.Tharmaraj dari SMK St. Joseph Johor Bahru telah memenangi emas pertama hari yang ketiga dengan penuh bergaya. Sungguhpun gagal memadamkan rekod kejohanan namun usahanya mengadakan latihan stamina dengan menaiki bukit selama 30 minit setiap hari berhasil.


Sepanjang pagi ini, acara saringan 200m menjadi perhatian penonton yang hadir memberikan sokongan. Selain acara tersebut, acara akhir lain turut memberikan saingan kepada para atlet untuk terus menunjukkan bakat masing-masing. Antaranya adalah 3000m P18, 5000m L18, lompat tinggi P13 dan lompat jauh L20.

Pada sebelah petang nanti akan berlangsung 14 acara akhir yang menjanjikan tuaian emas yang lumayan kepada para atlet. Sudah tentu acara relay 4 X 100 meter untuk semua kategori lelaki dan perempuan bakal dilihat sebagai acara tumpuan utama audiens! Kita nantikan.


Oleh: Syairulnizam Mohammad

No comments:

Post a Comment